سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه تکانی و نکاتی برای تمیز کردن فرش

نوروز در راه است و باید آماده رسیدن بهار شویم. یکی از رسم‌های این عید بزرگ خانه تکانیست که در این رسم دیرینه افراد خانه‌هایشان را به طور کامل و اساسی تمیز می کنند. این رسم معمولا از چند هفته قبل از نوروز آغاز می شود و برای چند روز مانده به عید باید تمام کارها انجام شده باشد تا برای سال تحویل همه چیز آماده و مرتب باشد. خانه تکانی معمولا زمان زیادی می برد و هر یکی دو روز را باید به تمیز کردن بخشی از خانه اختصاص داد.

فرش‌ها هم یکی از اجزای اصلی دکوراسیون هستند که معمولا در خانه بیشتر از وسایل دیگر کثیف می شوند چون وسعت و پهنای زیادی دارند و مدام روی آن‌ها قدم گذاشته می شود. در این میان بعضی از لکه‌ها و کثیفی ها باید سریع تمیز شوند. برای تمیز کردن فرش ها روش‌های متفاوتی را می توان به کار برد در غیر صورت اگر به آنها اهمیتی داده نشود ممکن است اثر آن تا مدت‌ها روی فرش ماشینی یا فرش دستباف شما باقی بماند.

نکاتی اساسی برای از بین بردن لکه و تمیز کردن فرش ها

  • ابتدا باید این موضوع را در نظر داشته باشید که وقتی مایعی روی فرش می ریزد علاوه بر تمیز کردن سطح فرش، باید پشت آن را نیز بررسی کنید و اگر مایع به آن نفوذ کرده است پشت فرش را تمیز کرده و خشک کنید وگرنه فرش شما دچار کپک زدگی و پوسیدگی می شود.
  • همین طور سعی کنید هنگامی که مایعاتی روی فرش می ریزد بلافاصله تا هنوز به داخل فرش نفوذ نکرده با قاشق آن‌ها را پاک کنید و سریعا برای تمیز کردن آن اقدام کنید.
  • باید به این نکته توجه کنید مواد شوینده و پاک کننده را هرگز به طور مستقیم روی فرش نریزید و برای این کار از پارچه نخی نمدار که رطوبت را به خود جذب می کند، استفاده کنید.
  • از جنس و کیفیت پارچه مطمئن شوید تا رنگ پارچه، در معرض مواد شوینده به فرش انتقال پیدا نکند.

لکه چای، قهوه، نوشابه و شربت‌ها

تمیز کردن فرش ها

  1. برای تمیز کردن فرش ها لکه نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه باید با استفاده از یک پارچه نمدار و محلول آب و صابون لکه را تمیز کنید.
  2. در صورتی که رد آن همچنان باقی مانده بود باید از محلول سرکه و آب کمک بگیرید و چند بار محل لکه را به کمک آن پاک کنید.
  3. این کار در مورد نوشابه و شربت‌ها نیز موثر است با این تفاوت که آن‌ها حاوی مقدار زیادی قند هستند به همین دلیل لازم است هر چند لحظه یک بار کمی آب روی آن اسپری کنید تا حالت چسبناکی آن از بین برود.
  4. همین طور برای تمیز کردن لکه شربت‌هایی مانند آلبالو که رنگ آن‌ها دیر‌‌تر از بین می رود باید مواظب باشید باعث پخش شدن لکه نشوید.

لکه چربی و تمیز کردن فرش ها

بهترین کار برای تمیز کردن فرش ها از لکه‌های چربی، استفاده از محلول آب و سرکه است فقط ابتدا باید اضافات آن را به کمک قاشق بردارید و سپس با دستمال آغشته به محلول آن را تمیز کنید. این کار را چند بار انجام دهید تا اثر چربی به خوبی از بین برود. لکه‌های شکلات نیز به همین صورت باید تمیز شوند ولی ابتدا باید شکلات اضافه از روی فرش برداشته شود.

لکه شمع و آدامس

به کمک یخ می توانید لکه‌های شمع و آدامس را از بین ببرید. ابتدا کیسه ای کوچک بردارید، درون آن یخ بریزید و روی لکه قرار دهید تا لکه حالت سفت و جامد پیدا کند. سپس به کمک چاقو آن را از روی فرش بردارید. در این روش، این لکه‌ها بدون اینکه از خود اثری بر جا بگذارند به راحتی پاک می شوند.

لکه قیر

تمیز کردن فرش ها

پاک کردن قیر کمی متفاوت است. اول از همه باید قیر را به آرامی از روی فرش بردارید و سپس با استفاده از یک کاغذ روغنی روی لکه را اتو بکشید. اتو نباید بیش از حد داغ باشد اما باید به اندازه ای حرارت داشته باشد که قیر را نرم کند و اثر لکه از روی فرش به کاغذ منتقل شود. برای تمیزی کامل، این کار را چند بار انجام دهید و در نهایت اگر ردی از لکه به جای ماند به کمک آب الکل آن را از بین ببرید.

لکه خون

لکه خون به کمک کمی محلول آب و صابون به راحتی پاک می شود، اگر لکه قدیمی است باید برای پاک کردن خون از آب سرد استفاده کنید.

لکه انواع جوهر

جوهر خودنویس را باید به کمک ماست پاک کنید. ابتدا ماست را روی فرش بریزید و بعد از چند ثانیه به کمک قاشق آن را بردارید و جای آن را با کمی آب و صابون تمیز کنید. در مورد جوهر خودکار بهتر است اسفنجی را به شیر آغشته کنید، روی لکه بکشید ولی مواظب باشید تا باعث پخش شدن بیشتر آن نشوید. ولی جوهر ماژیک کمی متفاوت‌‌تر است و باید به وسیله محلول آب و الکل تمیز شود.


آیا از مجسمه دکوری در دکوراسیون استفاده کنیم؟

استفاده از مجسمه دکوری روش موثری برای ایجاد فضای جذاب و متفاوت است. مجسمه‌ها نه تنها جنبه تزئینی دارند بلکه به خوبی بیانگر نوع نگاه شما و سبک دکوراسیون هستند. طراحی آن‌ها محدود به سبک‌های سنتی و کلاسیک نمی شود و نمونه‌های مدرن، فانتزی، مفهومی و … زیادی در بازار وجود دارند که از نظر هنری بسیار ارزشمند هستند. مجسمه‌ها به خوبی می توانند نمادی از معنا و یا روایتگر خاطرات باشند و با نگاه کردن به آن‌ها یاد روزگاری متفاوت بیوفتید به همین جهت علاوه بر زیبایی فضا، در حس و حال محیط نیز تاثیر گذارند. برای انتخاب مجسمه‌ها لازم نیست خیلی سخت بگیرید و آن را هماهنگ با اجزای دیگر انتخاب کنید بلکه آن‌ها هویت واحدی دارند و به تنهایی می توانند فضایی مستقل در دکوراسیون ایجاد کنند.

با استفاده از مجسمه دکوری ، سبک مورد علاقه خود را به نمایش بگذارید

  • مجسمه دکوری انتخاب مناسبی برای بیان آنچه در ذهن شما می گذرد،‌ هستند که به کمک آن می توانید امضای خود را در دکوراسیون منزل و یا محل کارتان داشته باشید. برای انتخاب مجسمه کافیست به علاقمندی خود توجه کنید و چیزی را انتخاب کنید که بیشتر از همه با روحیات شما هماهنگی دارد و چیدمان آن را خودتان انجام دهید.
  • برای زیبایی و جذابیت بیشتر، از مجسمه‌های دست ساز کمک بگیرید زیرا از نظر هنری بسیار ارزشمند هستند. تنوع در مجسمه‌ها بسیار زیاد است و انتخاب آن‌ها کمی دشوار می شود، باید به اندازه کافی دقت کنید تا بعد از مدتی، مجسمه دل شما را نزند.

بهترین جا برای قرار دادن مجسمه دکوری در دکوراسیون کجاست؟

مجسمه دکوری

چیزی که باید به آن توجه کنید دقت در ابعاد مجسمه دکوری است با توجه به فضایی که می خواهید از آن استفاده کنید.

  • اگر فضای بزرگی دارید از مجسمه‌های بزرگ و پایه دار می توانید استفاده کنید و بعضی از آن‌ها با چراغ‌ها و لوستر‌های کوچکی تزئین شده اند که زیبایی را دو برابر می کنند.
  • اگر فضای زیادی ندارید نگران نباشید، تنوع در ابعاد مجسمه‌ها نیز بسیار زیاد است و مجسمه‌هایی با ابعاد بسیار کوچک اندازه بند انگشت نیز وجود دارد که به زیبایی فضای شما کمک می کند.
  • کنج دیوار‌ها غالبا فضای خالی هستند که بهترین ایده برای تزئین آن، استفاده از همین مجسمه‌هاست که اگر می خواهید از میز استفاده نکنید باید مجسمه دکوری با ارتفاع بلند‌تر انتخاب کنید در غیر اینصورت باید میز کوچکی تعبیه کنید و مجسمه را روی آن قرار دهید.
  • راه دیگری که برای استفاده از مجسمه‌ها وجود دارد به کارگیری آن‌ها برای داخل بوفه‌ها و ویترین‌ها است. این وسایل دقیقا برای به نمایش گذاشتن ظروف و دکوری‌ها استفاده می شوند و در برخی از انواع آن‌ها‌ هالوژن‌های کوچکی برای جلوه بیشتر وجود دارد. مجسمه‌ها یک عضو تزئینی هستند که قرار دادن آن‌ها از هیچ قاعده ای پیروی نمی کند و حتی در سرویس‌های بهداشتی نیز می توان از آن‌ها استفاده کرد.

اگر طاقچه دارید برای تزئین آن از مجسمه استفاده کنید

در واقع مجسمه‌ها بهترین وسیله برای تزئین کردن فضایی هستند که نمی توان عنصر دیگری مانند مبل‌ها و … در آن جا قرار داد،‌ مانند راهرو و لابی‌ها. همین طور اگر دیوار‌های خانه شما طاقچه و یا فرو رفتگی دارد بهترین ایده، استفاده از مجسمه‌ها است البته از ظروف عتیقه و گلدان‌ها نیز می توانید استفاده کنید اما مجسمه‌ها دید بصری خوبی ایجاد می کنند و می توانند توجه مخاطب را به خود را جلب کنند گاهی می توانند بعضی نقص‌های محیط را بپوشانند مثلا اگر قسمتی از دیوار رنگی شده است و پاک نمی شود می توانید از یک مجسمه دیوار کوب برای پنهان کردن آن استفاده کنید.

خلق زیبایی به کمک انواع مجسمه دکوری

مجسمه دکوری

این که چه مجسمه ای را انتخاب می کنید به شما بستگی دارد اما می توانید بسته به سبک دکوراسیونتان از مدل‌های فلزی، شیشه ای،‌ سرامیکی، چوبی و … نیز استفاده کنید و فضا را از حالت یکنواخت خارج کنید. چوب جزء عناصری است که حس خوبی دارد و به همین دلیل استفاده از وسایل چوبی خصوصا مجسمه‌های چوبی می تواند این حس گرم و صمیمی را به مخاطب انتقال دهد.


برای سال نو فرش شنل کاشان بخرید

با ورود فرش ماشینی ، بازار فرش متحول شد و مردم با سبکی جدید از طراحی داخلی آشنا شدند. دکوراسیون‌هایی که به جای استفاده از فرش‌های کلاسیک ماشینی به طرح‌های مدرن و فانتزی روی آورده اند و در فضای کوچک آپارتمان‌ها چیدمان‌هایی جدید و به روز ایجاد کردند (دکوراسیون‌هایی با رنگ‌های شاد و زنده‌تر و بدون استفاده از طرح‌ها و تزئینات سبک سنتی). در این میان فرش شنل کاشان یکی از انواع فرش مدرن ماشینی است که با طرح‌هایی ساده و هندسی در کنار رنگ‌های شاد، دکوراسیون جدید و متفاوتی ایجاد می کند.

ایده‌های طراحی داخلی به کمک فرش شنل کاشان

فرش‌ها یکی از اجزای دکوراسیون هستند که می توانند زیر بنای اصلی دکوراسیون باشند. آن‌ها گستردگی زیادی دارند و سطح قابل توجهی را پوشش می دهند به همین دلیل قدرت بالایی برای مانور در دکوراسیون دارند. در دکوراسیون‌های قدیمی‌تر معمولا از فرش‌های کلاسیک استفاده می کردند و تنها با تغییر رنگ و یا طرح فرش سعی در تغییر سبک دکوراسیون داشتند و زمانی با تغییر ابعاد فرش و انتخاب سایز‌های کوچکتر دکوراسیون‌ها را به سبک مدرن و جدید پیش بردند. این تغییرات و تحولات حال و هوای خانه را به سمت دکوراسیون‌های مدرن و امروزی هدایت می کرد اما همچنان کافی نبود.

با ورود فرش‌های مدرن خصوصا فرش شنل کاشان ، تنوع بیشتری در سبک فرش‌ها ایجاد شد و طرح‌های ساده‌تر بدون تزئینات قوس دار و نقشه‌های سنتی، به خوبی جای فرش‌های کلاسیک را در سبک‌هایی از دکوراسیون پر کردند.

فرش شنل برای کدام دکوراسیون‌ها مناسب است؟

فرش شنل کاشان

اگر همچنان طرفدار سبک‌های لوکس و کلاسیک هستید، فرش شنل کاشان نمی تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد در عوض این فرش در انواع دکوراسیون‌های مدرن به خوبی ظاهر می شود. دکوراسیون‌هایی با مبلمان ساده و بدون تجملات، خطوط صاف و یکدست، بهترین فضا برای استفاده از این فرش‌ها هستند. برای کامل کردن دکوراسیون‌هایی با این سبک که در آن‌ها از فرش شنل استفاده شده بهتر است سایر اجزا را به صورت تک رنگ انتخاب کنید و از طرح‌های سنتی و شلوغ دوری کنید ولی در عوض هر چقدر که بخواهید می توانید رنگ به فضا اضافه کنید.

ازآنجایی که این فرش‌ها حسی صمیمی و دوستانه به فضا اضافه می کنند حتی در خانه‌هایی که سبک اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن آن‌ها کلاسیک است برای اتاق خواب باز هم به سراغ فرش شنل می روند. انتخاب فرش شنل برای اتاق کودک و نوجوان یکی دیگر از کاربردهای پر طرفدار این فرش است چون دکوراسیون اتاق‌های کودکان شادتر و پر انرژی‌تر است و به همین دلیل این فرش هماهنگی زیادی با فضای آن‌ها دارد.

فرش شنل کاشان را ارزان‌تر بخرید

قیمت فرش شنل کاشان ، متوسط و رو به پایین است و از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار دارد اما با این حال اگر دنبال فرش با کیفیت ولی ارزان‌تر هستید بهتر است خرید اینترنتی فرش شنل را امتحان کنید. این فروشگاه‌ها معمولا فرش را مستقیم از کارخانه عرضه می کنند که خب طبیعتا می توانند آن را با قیمت ارزان‌تری به مشتری ارائه کنند. از  طرفی شرایطی مانند خرید اقساطی فرش ، کار را آسان‌تر کرده و این امکان را فراهم می کند تا برای خرید فرش هزینه زیادی را متحمل نشوید.

در زمینه فروش اینترنتی فرش، فروشگاه‌های زیادی فعالیت دارند که با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید آن‌ها را پیدا کنید. بهتر است قبل از خرید و واریز پول از صحت و اعتبار فروشگاه مطمئن شوید و بی گدار به آب نزنید،‌ نکاتی مانند نشان ملی ثبت، نماد اعتماد الکترونیک،‌ آدرس دفتر مرکزی، شماره‌های تماس و … همه از مواردی هستند که باید بررسی کنید و از صحت آن‌ها اطمینان داشته باشید. البته اکثر فروشگاه‌های اینترنتی فرش وجه را درب منزل و بعد از تحویل فرش دریافت می کنند که خب این موضوع نیز باعث اعتبار بیشتر آن‌ها می شود و می توانید با اطمینان بیش‌تر و خیال راحت خرید کنید.


لباسهایتان را با سلیقه خود طراحی کنید (بخش 1)

لباس‌ها و طراحی لباس شما نقش کلیدی در ظاهر افراد دارند و در نگاه اول می تواند بیانگر شخصیت و طرز فکر صاحب آن باشند هر چند که این موضوع با ارتباط مداوم ،نقش کمرنگ‌‌تری پیدا می کند اما نوع پوشش شما در اولین برخورد می تواند بخش‌هایی از شخصیت شما را آشکار کند. لباس‌های موجود در بازار همیشه مطابق میل ما نیستند و گاهی از روی اجبار خرید می کنیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید لباسی از آن خوشتان آمده باشد اما در دل گفته اید کاش فلان طرح را نیز داشت یا اگر فلان نقشه روی آن بود زیبایی بیشتری داشت.

اما شما می توانید پارچه ای منحصر به فرد طراحی کنید و با آن لباس زیبایی برای خود تهیه کنید،‌ لباسی خاص با طراحی ویژه تنها مخصوص خودتان. این راه کمک می کند تا بعضی از لباس‌های قدیمی‌‌تر که دلتان را زده با تغییر و تحولاتی کوچک، تبدیل به لباس‌های جدید کنید و دوباره از آن‌ها استفاده کنید. ممکن است این موضوع به نظر کمی سخت باشد اما راه ساده ای برای آن وجود دارد. کافیست با کمی خلاقیت و چند ابزار ساده لباس‌ها و پارچه‌های خود را نقاشی کنید. برای این کار حتما نباید یک نقاش حرفه ای باشید چون ابزارهای زیادی از جمله شابلون‌ها در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. از وسایل مورد نیاز برای نقاشی کردن روی پارچه می توان به رنگ،‌ قلمو،‌ شابلون و … اشاره کرد که بعد از انتخاب طرح مناسب آن‌ها لازمه کار شما هستند.

  • رنگ در طراحی لباس

اولین ابزاری که در طراحی لباس به آن احتیاج پیدا می کنید رنگ‌ها هستند. برای نقاشی رو پارچه‌ها می توانید از رنگ‌های مخصوص این کار استفاده کنید. رنگ‌های اکرولیک نیز برای این کار قابل استفاده هستند تنها قبل از استفاده از آن‌ها باید به اندازه یک سوم از مقدار رنگ “بیندر” یا “دی ام پنج” برای ثبات بیشتر رنگ به آن اضافه کنید. اگر احساس کردید رنگ، بیش از حد سفت شده است کافیست هنگام کار، ابتدا قلموی خود را خیس کنید. رنگ‌های مخصوص پارچه و طراحی لباس دو نوع هستند و نمونه‌هایی از آن با غلظت بیشتر برای کار با قلمو تولید شده و نمونه‌های دیگر آن رقیق‌‌تر هستند و به صورت اسپری در بازار عرضه می شوند.

طراحی لباس

این رنگ‌ها معمولا حلال در آب هستند اما بعد از خشک شدن ثبات پیدا می کنند و حتی با شست و شوی ماشین لباسشویی و یا وایتکس از بین نمی روند. رنگ‌های مخصوص پارچه و طراحی لباس با پوشانندگی بالا برای استفاده در انواع پارچه،‌ پرده، مبلمان،‌ کیف پارچه ای،‌ کفش پارچه ای، روسری و … کاربرد دارند. نکته مهمی که وجود دارد این است که بهتر است بعد از اتمام کار و خشک شدن کامل رنگ، پارچه را از پشت اتو کنید تا از ثبیت رنگ آن اطمینان بیشتری حاصل کنید. در هنگام استفاده از اتو نباید از حالت بخار استفاده کرد و همین طور بهتر است یک پارچه نخی بین اتو و لباس قرار دهید.

  • ابزار رنگ آمیزی برای طراحی لباس

شما برای شروع کار، به ابزارهایی مانند مداد طراحی برای طرح زدن،‌ قلمو و اسفنج یا ابر برای رنگ آمیزی نیاز دارید. کارکردن با قلمو بیشتر برای رنگ‌های غلیظ‌‌تر مناسب است چون رنگ‌هایی که غلظت کافی نداشته باشند ممکن روی کار چکه کنند. ابرها و اسفنج‌های دسته دار نیز برای رنگ کردن انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرند و هنگام کارکردن مانند قلمو از خود ردی به جا نمی گذارند فقط دقت داشته باشید که پس از هر بار استفاده، آن‌ها را خوب بشویید چون معمولا مایعات را به خوبی در خود نگه می دارند.

  • مدیوم برای طراحی لباس

طراحی لباس

مدیوم‌ها وسایلی مانند چسب مخصوص،‌ اورینت و ماده پفکی هستند که در کار نقاشی پارچه کاربرد دارند. اورینت‌ها از ابزار‌هایی هستند که در رنگ آمیزی پارچه‌های تیره با رنگ‌های روشن استفاده می شوند و قایلیت رنگ پذیری پارچه را افزایش می دهند. از ماده پفکی به عنوان ماده ای کمکی برای برجسته کردن طرح‌های نقاشی روی پارچه‌ها و درطراحی لباس استفاده می کنند. چسب‌های مخصوص نیز برای کارکردن با رنگ‌های اکرولیک طراحی شده اند تا رنگ آن‌ها را تثبیت کنند اما برای رنگ‌های مخصوص این کار کارایی ندارند و البته از این چسب‌ها برای چسباندن پارچه روی سطوحی مانند ظروف سفالی نیز استفاده می شود.


نکات مهم برای خرید یخچال مناسب (بخش 2)

در بخش اول این مقاله و آشنایی شما با یکی از وسایل لازم در دکوراسیون آشپزخانه با تعدادی از موارد مهمی که لازم است قبل از خرید یخچال بدانید، تا حدودی آشنا شدید. اکنون در ادامه می خواهیم اطلاعات لازم برای خرید این وسیله را در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی بهینه یخچال‌

طراحی یخچال‌ها به شکل ظاهری شان ختم نمی شود و ایده‌های جدیدی برای طراحی آن‌ها استفاده می گردد. یکی از ایده‌های پرکاربرد، نصب آب‌ سردکن و یخ ساز روی درب فریزر است که دسترسی را راحت‌تر کرده و دیگر لازم نیست برای هر بار آب خوردن درب یخچال را باز کنید تنها کافیست لیوان خود را در زیر محفظه مخصوص قرار دهید. این ویژگی در مصرف انرژی بسیار اهمیت دارد چرا که با هر بار باز و بسته کردن درب یخچال یا فریزر انرژی زیادی مصرف می شود. همین طور این طراحی برای درب یخچال‌ها نیز در نظر گرفته شده به طوری که درب مربع شکل کوچک یا درب بزرگی برای دسترسی آسان به محتویات یخچال تعبیه شده است. این ویژگی‌ها در کاهش مصرف برق و طول عمر یخچال تاثیر زیادی دارد. پس در خرید یخچال خود به این موارد دقت کنید.

قبل از خرید یخچال ، ویژگی‌ ظاهری آن را بشناسید

ویژگی ظاهری یخچال‌ها از نظر رنگ در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر دارد. برای زیبایی بیشتر نمای آشپزخانه بهتر است تمام لوازم برقی را یک رنگ انتخاب کنید.

  • بعضی برند‌ها از طراحی‌های منحصر به فردی برای ظاهر یخچال‌ها استفاده کرده اند و طرح‌هایی را روی درب‌های آن ایجاد کرده اند. شکل دسته‌ها و مدل طراحی آن‌ها در زیبایی یخچال و راحتی در استفاده اهمیت زیادی دارد،‌ دسته‌ها باید طوری طراحی شوند که برای باز کردن درب یخچال نیاز به صرف انرژی زیادی نباشد.
  • به طور کلی بدنه یخچال‌ها از استیل ضد زنگ ساخته می شود که ظاهری کاملا براق و شیک دارد اما همین موضوع در افزایش قیمت آنها اثر می گذارد. بدنه‌های استیل در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند اما جای انگشتان دست و همین طور لک چربی روی آن‌ها می ماند و مرتب باید آن‌ها را تمیز کرد. پس قبل از خرید یخچال با این ویژگی ها، حتما خوب فکر کنید.
  • انتخاب سایز و ابعاد مناسب یخچال برای آشپزخانه به فضای شما بر می گردد فقط باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که یخچال را به فاصله ای از دیوار قرار دهید که بتوانید درب آن را به طور کامل باز کنید.

ویژگی‌های داخلی یخچال

خرید یخچال

یکی از ویژگی‌های مهم و داخلی یخچال، نورپردازی مناسب آن است که به شما کمک کند تا به تمام قسمت‌های یخچال اشراف داشته باشید. در نورپردازی یخچال از لامپ‌های LED استفاده می شود که معمولا یکی از آن‌ها در قسمت‌های بالایی یخچال و دیگری نیز در دیواره پشتی و در وسط یخچال قرار می گیرد. البته این نورپردازی در مدل‌های مختلف با هم فرق می کند. در بعضی از نمونه‌ها در دیوارهای کناری نیز از این لامپ‌ها استفاده می شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های یخچال‌ها، قفسه بندی آن‌هاست که به وسیله طبقه‌های شیشه ای نشکن صورت گرفته است به طوری که در دیواره یخچال شیارهایی قرار دارد که به شما اجازه می دهد ارتفاع این قفسه‌ها را به طور کاملا سلیقه ای تنظیم کنید همین طور در قسمت درب یخچال‌ها نیز قفسه‌هایی برای قرار دادن سس‌ها، نوشیدنی‌ها، بطری‌ها، تخم مرغ و … تعبیه شده است که نظم بیشتری در فضای یخچال ایجاد می کند.

نکته دیگری که در یخچال‌های امروزی در نظر گرفته شده است قرار دادن فیلتری در محیط یخچال برای تسویه هوا است که معمولا از جنس کربن ساخته می شود و علاوه بر از بین بردن بوی نا مطبوع مانع رشد باکتری‌ها شده که به همین دلیل مواد غذایی ماندگاری بیشتری خواهند داشت همین طور فیلتری در قسمت آب سرد کن گذاشته شده تا آب آشامیدنی با کیفیتی بهتر در اختیار شما قرار گیرد، این فیلتر‌ها برای کارایی بهتر باید بعد از مدتی تعویض شوند.

خرید یخچال هوشمند

خرید یخچال

تغییر و تحولات در یخچال‌ها همچنان ادامه دارد و هر روز نسل جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه می شوند. اما یخچال‌های جدید ویژگی‌های جالبی از جمله قابلیت نصب به اینترنت، دوربین، نمایشگر و … دارند که باعث شده به وسایلی هوشمند تبدیل شوند مثلا شما می توانید به وسیله اینترنت به مانیتور یخچال خود وصل شوید، برای افراد خانواده یادداشتی بفرستید و یا کارهای دیگری که شاید در گذشته خیلی دور از عقل و منطق به نظر می آمد اما اکنون به واقعیت پیوسته.

در بعضی از انواع هوشمند یخچال‌ها درب‌ها طوری تهیه شده اند که تنها با یک اشاره به شیشه‌هایی شفاف تبدیل می شوند و شما می توانید بدون اینکه درب یخچال را باز کنید محتویات آن را ببینید و از آنجایی که این یخچال‌ها قابلیت وصل شدن به اینترنتت را دارند می توانید هنگام خرید از طریق موبایل داخل خود را نگاه کنید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید.