سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش 1000 شانه: آستانه ورود به دنیای فرش های ریزبافت

مدت زمان زیادی از ورود فرش 1000 شانه به بازار نمی‌گذشت که در پی آن فرش ‌های 1200 شانه و فرش 1500 شانه ماشینی نیز به عرصهفرش ‌های ماشینی وارد شدند. فرش ‌های 1000 شانه ماشینی با وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای پا به دنیای فرش‌ های ماشینیگذاشتند که دقت و ظرافت را چاشنی کار خود می‌کنند. دستگاه‌های بلژیکی و آلمانی به ایران هم وارد شدند و صنعت فرش ایران را از داشتن نمونه‌هایی ظریف و باکیفیت بی‌نصیب نگذاشته‌اند. فرش ماشینی 1000 شانه در واقع، آغاز راهی بود که صنعت فرش ماشینی در جهت تولید فرش‌های زیبا و ظریف در نظر دارد.

بازار فرش ماشینی ایرانی از جمله بازارهایی با ظرفیت بسیار بالا است. زیرا تاریخ فرش‌بافی در کشور ما بسیار کهن و باسابقه است. وجود نقش‌های خاص و طرح‌های هنرمندانه‌ای که از دیرباز در این مرز و بوم وجود داشته، امرزو به کمک تولیدکنندگان فرش ماشینی آمده است و نتایج بی مثالی در تلفیق سنت و مدرنیته ایجاد کرده است. فرش دستباف الگوی ایده‌آلی است که راه تولید فرش ماشینی را نیز در قالب طرح‌های متنوع باز کرده است.

فرش 1000 شانه و ویژگی‌های آن

فرش ماشینی ایران با بازاری پررونق در حال فعالیت و گسترش است. صادرات نیز در حوزه فرش ماشینی به خوبی در جریان است. به خاطر استقبال کشورهای همسایه از فرش ‌های ماشینی ایرانی، تمهیدات مختلفی از سوی اصناف و ارگان‌های دولتی صورت گرفته است و کار صادرات به کشورهایی چون افغانستان و عراق با برنامه‌ریزی دقیق‌تری در حال پیگیری است.

قیمت فرش 1000 شانه نسبت به اَخلاف خود یعنی فرش 1200 شانه  و فرش 1500 شانه، اندکی کمتر است اما همچنان از کالاهای مرغوب و شیک بازار فرش به حساب می‌آید. کیفیت نخ فرش ماشینی 1000 شانه، در ریزبافت بودن آن و تراکم‌های بالایی نظیر 3000 است که در حداقل 8 رنگ بافته و تولید می‌شود. مجموعا این کالا را در دسته باکیفیت‌ترین‌های بازار فرش ماشینی قرار می‌دهند. جنس الیاف این نوع فرش‌ها از آکریلیک هیت‌سِت شده است و بنابراین فاقد پرزدهی به شمار می‌رود. مقاومت فرش 1000 شانه در برابر گرما و حرارت بالا است و به سادگی آسیب نمی‌بیند. سایر فرش های ماشینی موجود در بازار که قیمت پایین‌تری دارند از جنس الیاف پلاستیکی هستند. به همین خاطر هم مقاومت و دوام خوبی ندارند و هم کیفیت نامناسب در شکل کلی ظاهرشان اثرات نامطلوبی می‌گذارد.

در هر متر عرض فرش ماشینی هزار شانه، 1000 ریشه یا گره رنگ وجود دارد. به همین خاطر ظرافت فرش بالا است و امکان اجرای نقشه‌های شلوغ و سنتی در آن فراهم است. بسیاری از افراد در نگاه‌های نخست نمی‌توانند فرش ماشینی با تعداد شانه بالا و تراکم 2550 به بالا را از فرش‌های دستباف تشخیص بدهند.

شهر کاشان از معروف‌ترین شهرهای ایران در تولید فرش است. هم فرش‌های دستباف و هم فرش های ماشینی کارخانجات کاشان زبانزد هستند. وجود شهرک‌های صنعتی فعال در کاشان باعث شده تا کارخانجات متنوعی به تولید و بافت فرش‌های ماشینی از جمله فرش هزار شانه کاشان بپردازند. قیمت فرش 1000 شانه تراکم 3000 یا کمتر بنا به کیفیتی که هر یک از این کارخانه‌ها در تولید خود لحاظ می‌کنند، متفاوت است اما به طور کلی مرغوبیت فرش ماشینی 1000 شانه از سایر رده‌های محصولات فرش ماشینی بالاتر است. برندهای خوبی مانند فرش نگین مشهد و… با بافت و تولید فرش 1000 شانه نگین مشهد و سایر مدل‌های ماشینی با تراکم بالا نقش مهمی در رونق بازار فرش‌های ماشینی ریزبافت داشته‌اند. طبیعی و بدیهی است که قیمت فرش 1000 شانه نگین مشهد از سایر برندهای تازه‌کاری که هنوز به کیفیت درجه یک در تولید نرسیده‌اند کمی بیشتر است. در اینجا داستان تکراریِ هر گرانی بی‌علت نیست پیش می‌آید.

در خرید بعضی کالاها، اهمیت کیفیت بسیار زیاد است. فرش هم از همین جمله کالاها به شمار می‌رود. زیرا شما هر روز نمی توانید، فرش منزل خود را تغییر بدهید و هزینه‌ای گزاف برای این تغییر خرج کنید. پس باید با دقت و آگاهی، خرید کنید تا ضمن ایجاد زیبایی و هارمونی در منزل و ….، کیفیت و راحتی را نیز در استفاده از جنسی که خریداری کرده‌اید، تجربه نمایید.

برای کسانی که از مبل استفاده نمی‌کنند و بیشتر روی زمین می‌نشینند، انتخاب فرش 1000 شانه ماشینی، انتخاب ایده‌آلی است. زیرا جنس نرم و لطیف آن باعث راحتی بیشتر می‌شود و مانند برخی از فرش‌های بی‌کیفیت ماشینی، بوی نامطلوب مواد شیمیایی موجب آزار کسانی که روی آن می‌نشینند و مدام در حال تردد روی آن هستند، نمی‌شود.

آشنایی با کاربرد فرش 1000 شانه

فرش 1000 شانه نوعی فرش مرغوب است که هم برای اتاق نشیمن و هم برای اتاق پذیرایی قابلیت استفاده دارد. الیاف نرم و لطیف آن، خاصیت ضدحساسیت بودن و پرز ندادن آن باعث می‌شود در مکان‌های پرتردد منزل هم گزینه خوبی باشد. از سوی دیگر ریزبافت بودن، تنوع رنگی، نقشه‌های طرح دستباف آن نیز باعث می‌شود برای اتاق‌ و سالن پذیرایی و کاربردهای رسمی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به عبارت دیگر، فرش ماشینی 1000 شانه، فرشی است متوسط که هم می‌تواند در گروه کاربردهای عادی قرار بگیرد و هم جایی نسبتا مناسب در میان فرش‌های لوکس برای خود پیدا کند. تولید فرش 1000 شانه، شروعی برای تولید فرش‌های ماشینی با دقت و ظرافت بالاتر بوده است.

قیمت فرش 1000 شانه بنا به ابعاد آن متفاوت خواهد بود. اگر به دنبال کیفیتی ماندگار هستید باید به خرید فرش‌های گران‌تر فکر کنید و به سراغ برندهای مطرح بروید. برندهای مطرح، علاوه بر اینکه کیفیت خوبی در عرضه فرش به بازار دارند، خدمات مطلوبی نظیر بیمه هم برای خریداران در نظر می‌گیرند. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود، خرید انواع فرش ماشینی از جمله فرش ماشینی 1000 شانه برای شما به صرفه‌تر تمام بشود، خرید اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی فرش مرداس و سایر فروشگاه‌های معتبر فروش از طریق فضای مجازی، کار خریداران را به شدت راحت کرده‌اند. این فروشگاه‌های آنلاین، جشنواره‌ها و تخفیفات متعددی در برنامه‌های خود لحاظ می‌کنند و به عبارت خودمانی، هوای مشتریان خود را دارند. تضمین کمترین قیمت بازار، امکان عودت کالا، ارسال رایگان، پرداخت هزینه خرید به شکل حضوری و… از مواردی است که با خرید اینترنتی به آنها دست خواهید یافت. به نظر می‌رسد، دلیلی برای تعلل و دودلی نسبت به این نوع از خرید وجود ندارد.