سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت فرش مدرن در بازار این روزها به چه ترتیب است

فرش مدرن

انواع جدیدی از فرش‌ها وارد بازار شده‌اند. فرش‌هایی با طرح‌های کاملا متفاوت نسبت به فرش‌های سنتی ایرانی که نقشه متفاوت، جنسی تازه و ابعادی متنوع دارند. این فرش ‌های مدرن، با رشد فناوری و تولید دستگاه‌های پیشرفته مدام تغییر حالت و کیفیت می‌دهند و در راستای خواسته مشتریان، روز به روز بهتر و بهتر می‌شوند. مثلا در گذشته‌ای نه چندان دور اگر کسی آرزوی داشتن فرشی با طرح یا عکسی خاص داشت، ندرتا می‌توانست به آن دست یابد.اما در حال حاضر علاوه بر اینکه تنوع فرش ‌های فانتزیبسیار بالا است. امکان شخصی‌سازی طرح و نقشه فرش‌ها هم وجود دارد. قیمت فرش مدرن در مقایسه با قیمت فرش دستباف و سنتی بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین، افرادی که بودجه کافی برای تهیه فرشی گران ندارند نیز به سمت آن جلب شده‌اند.قیمت فرش مدرن و فانتزی دست خریداران را در انتخاب‌های متنوع کاملا باز نگه می دارد. ابعاد فرش مدرن نیز دست خریداران را در چیدمان منزل باز نگه می‌دارد. خانه‌های امروزی معمولا کوچک هستند و دیگر خبری از فرش‌های بزرگ 12 متری در سالن‌های پذیرایی نیست پس بهتر است خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان در منازل خود از فرش ‌های فانتزی با ابعاد کمتر استفاده کنند. سادگی طرح برخی از این فرش‌ها هم باعث بازتر کردن فضا و تغییر ابعاد ظاهری خانه می‌شود.


البته با توجه به بروز تغییرات و بهبودهای سریعی که صنعت فرش در حال تجربه کردن است، تا چند وقت دیگر باید از اصطلاح فرش پُست‌مدرن برای این تولیدات فانتزی استفاده کنیم. زیرا تولید فرش‌هایی با فناوری پیچیده در قالب فرش‌های چندبعدی، دیگر از زیر چتر مدرنیته خارج می‌شود و به دروازه دوران پُست‌مدرنیسم یا پسامدرنتیه خود را می‌رساند.

انواع فرش مدرن را بهتر بشناسید

همان‌طور که از نام این‌گونه فرش‌ها هم مشخص است، فرش مدرن دارای نقشه‌ها و طرح‌هایی مدرن و ساده است. مثلا اگر دوست نداشته باشید که در طراحی منزل خود از طرح‌های شلوغ و درهم سنتی برای فرش خانه استفاده کنید، به راحتی باید به سراغ فرش مدرن رفته و از میان طرح‌ها و جنس‌های بی‌شمار آن انتخاب به عمل بیاورید. فرش ترک، فرش شگی و پرزبلند، فرش اسپورت، فرش تزئینی، فرش فانتزی طرح گبه، فرش شنل، فرش فریز و… از جمله فرش‌ های مدرن هستند. فرش‌های ماشینی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. در کل، تنوع آنها بسیار بالا است و تقریبا هر رنگ و مدلی که بخواهید به سادگی در دسترس شما است.

این فرش‌ها دارای ابعاد متفاوت بوده و رنگ‌هایی در بافت و تولیدشان به کار می‌رود که معمولا در فرش‌های کلاسیک و سنتی دیده نمی شود. مثلا به کار بردن رنگ‌های تندی چون نارنجی و بنفش باعث تمایز زیاد این فرش‌ها با هم‌تایان سنتی‌شان می‌شود. قیمت فرش مدرن تهران، قیمت فرش ترکیه ای و… نسبت به قیمت فرش دستباف مدرن و دستبافِ سنتی بسیار کمتر است. به همین خاطر بیشتر زوج‌های جوان از آن استقبال می‌کنند. ترکیه نیز در طراحی و تولید فرش ‌های مدرن و فانتزی بسیار قوی عمل می‌کند. قیمت فرش ترکیه در مقایسه با قیمت فرش های ماشینی مدرن موجود در بازار ایران خیلی متفاوت نیست. از نظر کیفیت و جنس و همچنین قیمت فرش مدرن ترکیه با محصولات ایرانی رقابت می‌کند.

فرش مدرن و ورود آن به دنیای مُد چگونه است؟

فرش، بافته‌ای واقعا زیبا است که طرح‌ها و نقشه‌های آن بارها برای طراحی لباس نیز مورد استفاده قرار گرفته است. توجه به این زیبایی وظرافت از سوی طراحان مد و برگزارکنندگان، رویدادهای مهم مُد و لباس نیز باعث شده تا اخیرا در برخی از برنامه‌های دنیای مُد از فرش‌ های مدرن زیر پای مدل‌ها استفاده بشود. همان‌طور که احساس می‌شود، زمینه‌های مختلف هنری با نقب زدن از دالون‌های پیچ‌درپیج هنر به هم متصل می‌شوند و هم را درمی‌یابند.

فرش‌ های مدرن طرح و نقشه‌های مختلفی دارند. به همین خاطر نمی‌توان گفت که ویژگی‌ مشخصی در آنها وجود دارد. قیمت فرش های مدرن هم متفاوت است. اگر این نوع فرش 100 درصد از آکریلیک تهیه بشود، کیفیت خیلی بهتری خواهد داشت و قطعا قیمتش نیز افزایش پیدا می‌کند. فرش مدرن در واقع، تلفیقی است از هنر چیدمان و طراحی داخلی و بافت فرش. زیرا روندهای طراحی داخلی به شدت روی طراحی‌های فرش ‌های مدرن تأثیر دارد و گاهی باعث بروز مُدهای جدیدی در این  صنعت می‌شود.

فرش مدرن چه کاربردهایی دارد؟

فرش مدرن و فانتزی برای کاربردهای مختلفی در منزل و محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا فرش فانتزی اتاق خواببا طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. ابعاد فرش ‌های مدرن هم بسیار متنوع هستند. اگر خواهان فرش پرز بلند موسوم به شگی باشید یا هر نوع دیگری از فرش‌های فانتزی، می‌توانید فرش فانتزی 6 متری، 9متری و… را به سادگی  از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. قیمت فرش فانتزی 6 متری یا قیمت فرش فانتزی 9متری نیز وابسته به برند و جنسی که فرش فانتزی دارد، متفاوت خواهد بود.

فرش مدرن را در اتاق پذیرایی یا نشیمن هم می‌توانید استفاده کنید. خوبی استفاده از آن در این است که برای هر رنگی از در و دیوار یا مبلمان، رنگ و طرحی مناسب در میان فرش‌ های مدرن فانتزی وجود دارد. فرش‌های فانتزی موجود در اتاق خواب نیز در طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند. برای هر کاربرد ویژه می توانید به دنبال فرش مدرن مخصوصی باشید. مثلا فرش‌های شگی، پرزبلند هستند و گرد و غبار زیادی میان پرزهای آن گیر می‌کند. بنابراین، حواس‌تان باشد که از این گزینه برای اتاق کودک استفاده نکنید. اگر خیلی به نظافت حساس باشید هم این فرش، گزینه خوبی برای شما نخواهد بود.

فرش ‌های مدرن ترک یا ایرانی را از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مثل فروشگاه اینترنتی فرش مرداس خریداری کنید. این فروشگاه‌ها دارای نشان‌های معتبر دولتی از سازمان صنعت و معدن و… هستند و در اعتبار آنها شکی وجود ندارد. ضمن اینکه روند خرید را هم بسیار ساده می‌کنند. خیلی آسان می‌توانید به وبسایت مربوطه مراجعه کنید و با دیدن تصاویر دقیق هر مدل از فرش فانتزی، خواندن اطلاعات دقیق مربوط به آن و مقایسه قیمت‌های فروشگاه‌های مختلف، طرح مطلوب خود را انتخاب کرده و به سبد خرید اضافه کنید. حذف واسطه فروش تا حد زیادی باعث کاهش قیمت فرش در فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود. پس اگر قصد خرید دارید، لااقل سری به فروشگاه‌های فرش اینترنتی بزنید و خودتان همه چیز را از وبسایت مشاهده کنید.