سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت فرش کلاسیک: انتخابی به صرفه و عالی یا هزینه ای گزاف و بی مو

فرش کلاسیک

استفاده از واژه کلاسیک برای فرش کمی عجیب است. این طور نیست؟ حتما شما هم این واژه را درباره ادبیات، موسیقی و کلا مکاتب ادبی و موضوعات فرهنگی شنیده‌اید اما منظور از فرش کلاسیک واقعا چیست؟ کلاسیک در لغت به معنای درجه یک و مرغوب است. ریشه این واژه در زیان لاتین، کلاسیوس به معنای درجه اول است. اما در زمینه فرش وقتی صحبت از فرش کلاسیک می‌کنیم بیشتر منظورمان فرش‌هایی با طرح سنتی و قدیمی‌تر است. فرش‌هایی با طرح و نقشه‌ای سنتی و رنگ‌های ملایم که برای دکوراسیون رسمی و کلاسیک بافته شده‌اند. طرح و قیمت فرش کلاسیک در بازار بسیار متنوع است. انواع فرش ماشینی کلاسیک در تعداد شانه‌ها و تراکم‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود. کافی است بدانید که چه رنگ و طرحی دوست دارید تا به سادگی در بازار با آن مواجه بشوید.


فرش کلاسیک برای چه نوعی از طراحی داخلی مناسب است؟

در طراحی منزل یا هر نوع مکان دیگری باید قبل از انتخاب اسباب و وسایل بدانید که خواهان داشتن چه نوع دکوراسیونی هستید. تِم و نوع طراحی را در آغاز کار انتخاب کنید و براساس اصول آن، دست به انتخاب بزنید. برای دکوراسیون کلاسیک و طراحی داخلی‌های سنتی هم باید به سراغ اِلِمان‌های کلاسیک بگردید. به همین خاطر فرشی که انتخاب می‌کنید نیز باید فرشی کلاسیک باشد. البته فرش های کلاسیک ماشینی مختلف در برخی از طراحی‌های مدرن به زیبایی روی فضا می‌نشینند اما در هر حال باید به اصول توجه کنید. مدل فرش های کلاسیک بسیار متنوع است. طرح‌های زیبای ایرانی مانند طرح: افشان، درختی، خشتی، بته‌جقه و… در فرش‌های کلاسیک ماشینی به چشم می‌خورد.

یکی از اصولی که در طراحی کلاسیک باید رعایت کنید، استفاده از رنگ‌های ملایم است. به طور کلی طراحی کلاسیک نیازمند استفاده از فرش کلاسیک است و فرش‌های کلاسیک با طرح‌های سنتی مانند فرش کلاسیک کاشان هم دارای طرح‌ها و رنگ‌هایی ملایم هستند. اگر بخواهیم در یک کلام، فرش کلاسیک را توصیف کنیم باید بگوییم که این نوع از فرش به فضا حالتی سنگین و نجیب می‌بخشد.

قیمت فرش کلاسیک در بازار چگونه است؟

قیمت فرش ماشینی کلاسیک متنوع است. سطح قیمت‌ها به خیلی چیزها بستگی دارد. ابعاد فرش، جنس الیاف، برند تولیدکننده و … همه از جمله مواردی هستند که روی قیمت فرش کلاسیک اثر می‌گذارند. جنس الیاف در افزایش یا کاهش قیمت فرش بسیار مهم است. مثلا بدیهی است که قیمت فرش ابریشم کلاسیک از موارد دیگر بیشتر است. یا قیمت فرش کلاسیک ترک با طرح‌ها و نقشه‌هایی زیبا به خاطر وارداتی بودن، کمی گران‌تر از برخی رقبای ایرانی آن است. فرش کلاسیک ترک هم مانند نمونه‌های کلاسیک ایرانی آن دارای طرح‌های شلوغ و درهم است. قیمت انواع فرش کلاسیک بسیار متنوع است. اگر قصد دارید که برای فضای کلاسیک خانه خود فرشی با طرح و نقشه شلوغ انتخاب کنید، نگران نباشید زیرا برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که با کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوع نیاز شما را برطرف می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که فرش ‌های کلاسیک ایرانی هیچ چیزی از فرش‌های کلاسیک ترک کم ندارند و این دو در رقابتی تنگاتنگ به سر می‌برند. قیمت فرش کلاسیک ترکیه نیز بنا به فاکتورهای مختلفی که پیش‌تر هم عنوان شد، متنوع هستند.

یکی از انواع فرش‌های کلاسیک که برای دکوراسیون کلاسیک و مدرن به طور هم‌زمان مناسب است، فرش گلیم است. گلیم‌فرش‌ها طرح‌هایی سنتی و در عین حال ساده دارند که برای استفاده در طراحی مدرن هم جالب توجه است. گلیم‌ها نیز به شکل دستباف و ماشینی در بازار فرش موجود هستند. قیمت گلیم‌فرش‌های ماشینی خیلی ارزان‌تر از گلیم‌های دست‌باف است اما از نقطه نظر رنگ و طرح به هم شباهت دارند و استفاده از آنها در منزل یا هر محیط دیگری نشان از سلیقه خاص طراح خواهد داشت.

خرید فرش کلاسیک از کجا بهتر است؟

وقتی برای تماشای سریال یا برنامه‌ای پای تلویزیون می‌نشینید، حتما با انواع تبلیغات برندهای مختلف فرش رو به رو می‌شوید. فرش کلاسیک کاشان، فرش قیطران، فرش نگین مشهد و… . این برندها و عناوین بسیار گوناگون و پرتعداد هستند. پس اگر قصد خرید به سرتان بزند، احتمالا کمی سردرگم می‌شوید و از روی تبلیغی شاد که در آن خانواده‌ای با خرسندی فرش خود را از بازار تهیه کرده‌اند، نمی‌توانید پی ببرید که کدام برند و مدل از فرش برای‌تان مناسب‌تر است. با این وضعیت چه باید کرد؟

راه حل این سردرگمی مراجعه به وبسایت‌هایی است که در قالب فروشگاه‌های آنلاین به شما خدمات می دهند و امکان خرید فرش به صورت اینترنتی را مهیا می‌سازند. یکی از نمونه‌های مطلوب فروشگاه‌های آنلاین، فروشگاه اینترنتی فرش مرداس است. فرش مرداسبه شما کمک می‌کند تا با مجموعه‌ای از برندهای باکیفیت بدون حضور واسطه در ارتباط باشید. بنابراین حذف واسطه باعث کاهش قیمت خرید می‌شود. کافی است به این وبسایت مراجعه کنید تا با خدمات، جشنواره‌ها و انواع تسهیلاتی که برای خرید در اختیارتان می‌گذارد به خوبی آشنا بشوید. قطعا از این تجربه پشیمان نخواهید شد و آن را به دوستان و آشنایان خود هم توصیه خواهید کرد.

تنوع قیمت و مدل در فرش کلاسیک چگونه است؟

اگر کمی با دنیای فرش آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که هر چقدر تراکم و تعداد شانه فرش ماشینی بیشتر باشد، کیفیت و ظرافت آن هم بالاتر می‌رود. این روزها در بازار فرش ماشینی سنتی و کلاسیک، فرش‌هایی تولید می‌شوند با تعداد شانه 1200 و 1500 که تراکم آنها به 3600 هم می‌رسد. چنین فرش‌هایی با نقشه و طرح کلاسیک و سنتی که از فرش‌های دستباف ایرانی الهام گرفته است، ظاهری فریبنده، ظریف و شیک ارائه می‌کنند. پس اگر به دنبال فرش کلاسیک برای اتاق پذیرایی و سالن بزرگ خود هستید، با انتخاب این مدل از فرش‌های کلاسیک ماشینی به سادگی می توانید فضایی کلاسیک و مجلسی در اختیار داشته باشید.

انواع فرش‌های ماشینی کلاسیک در ابعاد، رنگ‌ها و تراکم‌های مختلف در بازارهای فرش وجود دارند و کافی است که میزان بودجه خود را تنظیم کنید، طرح و رنگ را انتخاب کنید و به سادگی فرشی بخرید که با منزل شما در هماهنگی کامل است و با طرح سنتی و کلاسیک خود، حال و هوای سنتی ایرانی را به منزل‌تان هدیه می‌کند.