سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع طرح فرش ماشینی

فرش

طرح فرش حوض، شکارگاه و یا یه باغ قدیمی رو به خونتون ببرین!

از همون بچگی به رمز و رازای تاریخی علاقه داشتم و دوست داشتم از همه چیز تازیخ ایران حتی از چیزای کوچیکی که شاید دونستن در موردش خیلی مهم به نظر نیاد اطلاعات داشته باشم مثلفرش!

فرش توی هر تار و پودش هزاران هزار رمز و راز نهفته شده.

اولین و قدیمی‌ترین فرش، این هنر دست هنرمندان ایرانی به قرن چهارم و اوایل قرن پنجم برمی‌گرده و اوج به شهرت رسیدنش هم مربوط میشه به دوره مغول‌ها یعنی قرن 13 و 14 میلادی.

حالا این روزا شمایی که قصد خرید فرش داری میتونی با یه کمی تحقیق و مطالعه، یکی از شهرای ایران رو با هنرش به خونه ببری! مثلا انواع طرح ‌های فرش تبریز، طرح‌‌های فرش بختیاری، طرح فرش کاشان و …

 

مشاوره رایگان


 

کدوم طرح ، کدوم نقش  ؟

اگه دنبال سنت هستی، اگه با فضای اروپایی و فانتزی میونه خوبی نداری و دنبال تاریخ ایران هستی پس نقش و نگارهای فرش رو بشناس تا یه انتخاب خوب داشته باشی.

فرش طرح شکارگاه:

فرش

از همون زمان‌های قدیم که پادشاها دنبال شکار بودن و از علایقشون به شمار می‌رفته، طرح و نقش شکار و شکارگاه روی فرش رواج پیدا کرد. طرحی که در اون یه حیوون قابل شکار مثل آهو، گوزن و یا حیوونای وحشی به همراه یه شکارچی سوار به اسب که تیرش رو به سمت اون حیوون نشونه رفته دیده میشه تا مفهومی از شکارگاه رو به بیننده منتقل کنه و اون شکارچی رو طوری طراحی میکردن که به یه پادشاه شبیه باشه.

در کناره‌های فرش هم از نقش و نگار گل و گیاه استفاده میشه که نمایانه یه منطقه شکاری خوش آب و هوا باشه. با خرید فرش طرح شکارگاه میتونین تمثیلی از پادشاهای قدیمی رو به خونتون ببرین.

فرش طرح خشتی:

فرش

یه فرش پر از نقش و نگارای متنوع? فرشی که حاشیه‌هاش رو گل و بوته‌های زیبا تشکیل میده و وسطش رو خشت‌هایی که داخل هرکدومش یه طرح ترکیبی زیبا و خیره کننده از گیاه و پرنده و خشت قرار گرفته. هر کدوم از این خشتا مثل یه قاب عکس مجزا هست که زیبایی منزل شمارو دو چندان میکنه. با این فرشا یه ترکیب از هنر و فکر هنرمندان شهرهای مختلف رو به خونه و دکوراسیونتون اضافه کنین.

بیشتر بخوانید: بهترین تراکم فرش ماشینی

فرش طرح لچک و ترنج:

درب یه باغ قدیمی و خوشگل رو به روی خونه باز کنین!

در گذشته باغایی بوده که یه حوض بزرگ پر آب داشته و با طراحی خاصش، گل و گیاهای باغ رو آبیاری می‌کرده. موقع پیاده‌سازی این طرح روی فرش ایرانی، چهارتا لچک در گوشه‌های فرش قرار میدن که نشون دهنده حوضچه‌ها باشه و اونارو با کلاله به هم وصل می‌کنن که بگن حوضچه‌ها باهم در ارتباطن و یه ترنج هم مرکز فرش که به شکل لوزی، دایره و بیضی باشه قرار داره. از برگ و شاخه و گل هم که به اندازه کافی توی این طرح فرش زیبا و دلنشین استفاده شده.

برای دیدن این طرح و نقشای خیره کننده و جذاب نیازی نیست وقت بذارین و به بازار برین. کافیه از اینترنت وارد یه فروشگاه فرش بشین و با خیال راحت و بدون اتلاف وقت طرح‌هارو نگاه کنین و اگه دوست داشتین خریدتون رو انجام بدین.