سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا فرش شما پرز میدهد ؟

پرز فرش

راهنمای از ببین بردن پرز فرش

وقتی توی خونه بچه کوچک داشته باشی و از قضا یه فرش جدید هم خریده باشین مثل من حتما ازپرزدهی فرش کلافه میشین و دنبال یه راهکار می گردی. 

همسایه جدیدمون می گفت وقتی برای خرید فرش به بازار رفته روی این موضوع تاکید داشته کهفرش ماشینی ،پرزدهی نداشته باشه اما فروشنده گفته هر فرشی پرزدهی داره حالا بسته به جنس نخ و الیافش و کیفیت اونا میتونه میزان پرزدهی کمتر زیادتر باشه.


چه فرشی کمتر پرز میده؟

پرز فرش

مشاوره رایگان

فرشی که شانه و تراکم بالایی داره کمتر پرز میده اما چرا؟ هرچه فرش تراکم بیشتری داشته باشه الیاف اون به هم نزدیک تره و متراکم تر و هرچه شانه بیشتری داشته باشه نخ خواب اون، زمان آهار دادن به فرش ، نخ و الیاف بهتر به هم نزدیک میشن و موقع راه رفتن روی فرش ، پرز کمتری از لا به لای فرش بیرون میاد.

فرش اکریلیک در اوایل پرزدهی زیادی داشت اما در حال حاضر که نخ اکریلیک هیت ست شده در تولید فرش به کار میره پرزدهی اون کمتر شده به طوری که امروزه دیگه فرش اکریلیک هیت ست شده رو فرش ضد حساسیت میشناسن هرچند که بازم مقدار پرزدهی کم این فرش عادیه اما در کل یه فرش خوب باید بین 1 الی 3 هفته پرز بده.

4 راه کار برای از بین بردن پرز فرش

پرز فرش

بیشتر بخوانید: نحوه شستشو فرش

  1. بهترین راه کارایی که من وهمسایه درموردش به نتیجه رسیدیم اینه که برای از بین بردن تدریجی پرز فرش یه جاروی سنتی رو کمی نم دار کنید و روی فرش بکشید تا پرزهارو جمع کنه.
  2. از جاروبرقی هفته ای یکی دو بار استفاده کنین تا به کمتر شدن پرز کمک کرده باشید.
  3. از کیسه حمام استفاده بشه. اون رو خیس کنین و در جهت خواب فرش بکشین. تکرار مداوم این عمل تا از بین رفتن کامل پرز فرش لازمه.
  4. استفاده از شامپو فرش برای یک مرتبه هم خیلی کمک شایانی میکنه اما این روش برای افرادی که دوست ندارن به این زودیا فرش نو و جدید رو به مواد شوینده آغشته کنن توصیه نمیشه.

با این روش ها میتونین خیلی زود از حضور پرزهای مزاحم فرش راحت بشید.

اما یادتون باشه به خاطر پرزدهی، سراغ خرید فرش های پلاستیکی و نامرغوب نرید چرا که بعد از مدتی فرش شما مو ، آشغال و … رو به خودش میگیره و شمارو از خریدتون پشیمون میکنه.