سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین فرش برای آشپزخانه

فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم ؟

از اونجایی که ما ایرانیا عادت داریم خونه رو با فرش پر کنیم و جای خالی و بی کفپوش باقی نذاریم پس بهتره که برای هرجایی طبق اصولش به خرید فرش بپردازیم. یکی از قسمتای مهم هر خونه ای آشپزخانه هست. بهتر اینه که آشپزخانه رو فرش نکنیم چون چربی، آلودگی طبخ غذا و رطوبت در این فضا زیاده و باید مدام نظافت بشه اما اگر طبق عادت ایرانی بودنمون دوست داشته باشیم که کف آشپزخانه فرش باشه باید به طور اصولی این کار رو انجام بدیم.


چه فرشی برای آشپزخانه بخریم؟

فرش آشپزخانه

مشاوره رایگان

سوالی که اغلب عروس خانم ها موقع خرید جهیزیه به ذهنشون میاد و بعد از اون هم بعضا خانم هایی که قراره یه فرش جدید بخرن یا فرش قدیمی رو عوض کنن، به فکرشون میرسه اینه که چه فرشی بخریم که برای آشپزخانه مناسب باشه؟

اولین موضوع مهم اینه که فرش سنگین برای آشپزخانه نخریم چرا که شستشوی اون سخت میشه.

موضوع دومی که به هنگام خرید فرش آشپزخانه باید در نظر داشته باشین رنگ اون هست. رنگفرش آشپزخانه نباید روشن باشه چون زود کثیف میشه و مجبور به شستن زود هنگام اون هستین که موجب پوسیدگی میشه. فرش با رنگ تیره بهترین انتخاب هست تا آلودگی و لک رو نمایان نکنه اما اگه قصدتون برای خریدن یه فرش رنگ روشن جدی هست حداقل طرح و نقشه شلوغ انتخاب کنین تا به راحتی لک هارو نشون نده.

جنس فرش آشپزخانه

اول اینکه فرش پرزبلند یا همون فرش شگی برای آشپزخانه نخرین چون جایی که موادغذایی زیادی وجود داره فضای مناسبی برای پهن کردن فرش شگی نیست. دوم اینکه فرشی تهیه کنین که رطوبت رو به خودش نگیره که احتمال پوسیدگی فرش پایین بیاد.

خرید فرش گران قیمت برای آشپزخانه کار عاقلانه ای نیست.  اگر به هر دلیلی فرش شما دچار سوختگی بشه یا خراب شه اون وقت دلتون نمیاد عوضش کنین. فرش سبک با امکان شستشوی راحت خریداری کنین.

مورد بعدی که باید در نظر داشت اینه که فرش لطیف ، ضخیم و با تراکم بالا بخرید. آشپزخانه محل پر رفت و آمدیه که نیاز به فرش با دوام و محکم داره.

تاثیر فرش در دکوراسیون آشپزخانه

فرش آشپزخانه

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای چیدمان آشپزخانه های ایرانی

همون اندازه که دکوراسیون اتاق ها مهمه، فضای آشپزخانه هم نیاز به دکوراسیون خوب و مناسب داره. ابعادی برای فرش این فضا انتخاب کنین که کل فضارو در بر نگیره. به اندازه وسط فضای شما کافیه. رنگ مناسب علاوه بر اینکه تیره باشه تا لک هارو پنهان کنه، بهتره رنگی رنگی باشه و با بقیه وسایلا هماهنگ باشه.

اگه قراره فقط یه قسمت کوچکی از آشپزخانه رو فرش کنین، بهترین جا در پای سینک ظرفشویی هست که آب گیر باشه.

بهتری فرشی که برای آشپزخانه میتونین بخرین، گلیم فرش یا فرش گبه اونم از نمونه های فرش ماشینی هست که قیمت بالایی نداره و نیاز نیست توی خرج بیوفتید.