سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین فرش کودک دخترانه را چگونه انتخاب کنیم؟

فرش کودک دخترانه

فرش کودک دخترانه

این روزای گرم، دقیقا زمان خرید سیسمونی برای من هست. هوا به شدت گرمه و گشت و گذار توی بازارای شلوغ واقعا سخته اما نمیشه خرید سریع و بی تحقیق انجام داد اونم توی گرونی دلار این روزا که تاثیرش روی همه اجناس نمایان شده.

قبل از خرید برای وسایل مهم و اصلی مثل فرش ، پرده ، سرویس تخت و کمد و …، سایتای فروشگاهی مرتبط هر وسیله رو سر زدم و اطلاعات کافی در مورد مدل و قیمت و … به دست آوردم.

اما به نظرم خرید فرش از همشون سخت‌تر اما جذاب‌تره، چرا که باید فاکتورای مهمی رو موقع خریدش در نظر داشت. باید فرشی انتخاب می‌کردم که زیبا و خوش رنگ باشه، مناسب اتاق دخترم باشه، از نظر روانشناسی تاثیر مثبت داشته باشه و در آخر هم با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشه.

همین‌طور که داشتم بررسی می‌کردم، اطلاعات جالبی به دست آوردم که به خرید فرش خیلی کمک میکنه.


فرش کودک دخترانه چه ویژگیایی داره؟

فرش کودک دخترانه

مشاوره رایگان

خیلیا به اینکه فرش اتاق کودک باید چه خصوصیتی داشته باشه اهمیت نمیدن و پیش خودشون میگن ای بابا! دیگه نوزاد از فرش چی میفهمه یا بچه مدام در حال رفت و آمد در همه قسمتای خونه هست، حالا چه اهمیتی داره فرش اتاقش چی باشه؟

به نظر من خیلی مهمه که بچه ها با فضای مناسب سن خودشون بزرگ بشن و ازش لذت ببرن و رفته‌ رفته با بزرگ شدنشون، به نظرات خودشون اهمیت داده بشه تا حس مهم بودن و استقلال نظر به اونها القا بشه. حالا این موضوع مهم میشه که:

فرش کودک دخترانه چه ویژگی‌هایی باشد داشته باشد؟

فرش کودک دخترانه

همون اندازه که طرح و رنگ فرش کودک مهمه، کیفیت و تاثیرش روی سلامت پا و پوست فرزندتون هم خیلی اهمیت داره.

معمولا بچه‌ها طرح‌های کارتونی و رنگی رنگی رو خیلی دوست دارن و این وسط، دختر بچه‌ها عاشق طرح‌های عروسکی هستن. اما به نظر من میشه طرح فرش در عین حال که جذابه، سرگرم کننده هم باشه و یا خاصیت آموزندگی داشته باشه.

رنگ فرش دخترانه

فرش کودک دخترانه

بیشتر بخوانید: اهمیت انتخاب فرش اتاق کودک

من که خیلی ذوق دارم برای خرید فرش کودک . دلم می‌خواد همونطور که دیدن طرح‌های فرش کودک به من حس خوب میده، به همون اندازه هم بعد از خریدش بتونم در حس خوب بخشیدن به کودکم سهیم باشم، به طوری که وقتی نگاش میکنه، رنگ و طرح براش جذاب باشه و لذت ببره. جدا از همه این حرفا، رنگ تاثیر زیادی در روحیه کودک داره.

اینجاست که فرضیه خرید فرش مثل فرش طرح شاه عباسی ، طرح باغ ارم و … با رنگای کرم، قهوه ای و لاکی برای دکوراسیون اتاق کودک رد میشه. چشم کودک دوست داره چیزای خوشگل با رنگای شاد و جذاب ببینه نه رنگای سنگین که برای بزرگترا و دکوراسیون حال و پذیرایی و … مناسبه.

پس من برای اینکه قراره یه دختر خوشگل داشته باشم، برای فرش اتاقش از بین رنگای گرم و دخترونه مثل قرمز، صورتی، بنفش، نارنجی و … گزینه مورد نظرم رو انتخاب می‌کنم.

کیفیت و جنس فرش کودک دخترانه چی باشه؟

فرش کودک دخترانه

جنس فرش کودک ، دخترانه و پسرانه نداره. تو این مورد نباید جنسیت فرزند رو در نظر گرفت. تنها نکته مهم اینه که فرشی انتخاب بشه که جنس نخش آسیب رسان نباشه.

معمولا میگن فرش شگی که پرز بلند هست رو برای اتاق کودک نخرید چون بین پرزهاش، خیلی زود میکروب و باکتری رشد میکنه. فرش کودک باید ضخیم باشه که وقتی کودک شما راه افتاد و شروع به شیطنت کرد، با رفت و آمدهای مداومش، خیلی زود فرش از بین نره.

فرش نرم و لطیف انتخاب کنین که کودک شما موقع راه رفتن روی اون اذیت نشه یا پوست پاش آسیب نبینه.

نظافت فرش کودک دخترانه

فرش کودک دخترانه

از دید من، فرش کودک باید تند تند تمیز بشه و سالی دو تا سه بار هم شسته بشه اما خب با راه افتادن کودک، اونم پسر بچه‌ها که معمولا نسبت به دختر بچه‌ها شیطون‌تر هستن فرش رو زودتر به مرحله نظافت میرسونن.

ابعاد فرش کودک

فرش کودک دخترانه

این دیگه برمیگرده اول به سلیقه و دوم به چیدمان و فضای اتاق کودک شما.

این فرض که باید کل اتاق رو فرش کنین از نظر دکوراسیون خیلی وقته که دیگه مطرح نیست اما به نظر من یه خوبی داره که کودک نوپا اگه زمین بخوره روی فرش هست نه کفپوش و سرامیک.

وقتی دنبال این اطلاعات داخل اینترنت بودم، یه سایتی پیدا کردم به نام فروشگاه فرش مرداس که طرح‌های زیادی از فرش کودک داشت و علاوه بر امکان خرید قسطی ، امکان پرداخت در محل رو هم داره که این یه دلیل خوب برای اعتماد کردن و اقدام به خرید اینترنتی فرش میشه.