سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش ماشینی شگی

فرش شگی

فرش نماد هنر ایرانیان است، فرش ‌های ایرانی جلوه خاصی را به خانه می‌دهد و نوعی زیبایی خاصی را به محیط اطراف می بخشد اگر شما هم علاقه به دکوراسیون داخلی منزل دارید به ادامه مطلب توجه کنید در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از نوع فرش‌های ماشینی آشنا کنیم.


ویژگی ها فرش شگی

فرش در محیط خانه نه تنها محیط خانه را زیبا و آراسته می‌کند بلکه فضای اتاق را تکمیل خواهد کرد پس اگر به دنبال طرحی لاکچری و خاص در خانه خود هستید یکی از بهترین نوع فرش‌های ماشینی یعنی فرش شگی را انتخاب نمایید. این نوع فرش ها که در چند سال اخیر به بازار آماده است طرفداران زیادی را پیدا کرده که شما هم با استفاده از این نوع فرش ماشینی می‌توانید طرحی زیبا به خانه خود دهید. در کل به فرش‌هایی که دارای پرزهای بلند می باشند را فرش شگی می‌گویند این نوع فرش‌ها را کشورهای گوناگونی از جمله ترکیه، چین، ژاپن و حتی ایران تولید می‌کند. این نوع از فرش‌ها دارای رنگ‌‌ها متفاوت و جنس‌های گوناگون است همچنین این فرش ها دارای ابعاد گوناگونی است که با توجه به دکوراسیون و طراحی منزلتان می‌توانید انتخاب نمایید. بیشتر این نوع فرش‌ها زیر 6 متر است و برای اتاق‌ها استفاده خواهد شد که شامل قالیچه‌های گرد، مستطیلی و مربع است. فرش‌های شگی را به عنوانفرش فانتزی در دنیای فرش می‌شناسند.
فرش شگی یا پرز بلند به نوعی از فرش‌ها می‌گویند که جنس ان از الیاف پلی استر، اکریلیک، پشم و پلی پروپلین استفاده شده باشد که در این بین جنس نخ پلی استر دارای محبوبیت بیشتری در میان تولید کننده های کشور دارد و بیشتر تولیدکنندگان از این نوع نخ بهره می برند. که ویژگی اصلی این نوع فرش‌ها پرز بلند آن‌ها است که نرمی و حس خوبی را به پاهای شما می دهد.

در کل معنای کلمه شگی در زبان انگلیسی به معنای مو دراز است که همواره این نوع فرش به معنای فرش شگی یعنی مو بلند در میان سازندگان فرش معروف است. این نوع فرش کاربرد بسیاری دارد از جمله استفاده در منازل و اتاق خواب همچنین در بسیاری از مرکز اداری لاکچری از این نوع فرش استفاده می‌کنند.

مزیت های فرش شگی

این نوع فرش ها مزیت های خوبی دارد و در مقابل دشواری هایی دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه باید ای نوع فرش ها را نظافت کرد همچنین با نزدیک شدن به نوروز و داشتن دغدغه تمیزی خانه این توصیه ها حتما برای شما کاربرد خواهد داشت.

از مزیت‌های این نوع فرش داشتن تنوع بالا و داشتن رنگ های فانتزی فروان است که شما می‌توانید با استفاده از این نوع فرش هاهر گونه طراحی دکوراسیونی که در فکر خود  دارید  چینش نمایید. همچنین این نوع فرش بیشتر برای اتاق کودکان نیز استفاده خواهد شد. فرش های شگی معمولا به دلیل طراحی‌های زیبا خود و تنوع رنگی جزو پرفروش ترین فرش های ایرانی است. اگر مو دراز این فرش ‌ها شما را برای تمیز کردن آن به فکر فرو برده است نگران نباشید این نوع فرش‌ها روش های خاصی برای تمیز کردن آن است که عبارتند از:

  • استفاده از جارو برقی های پر قدرت برای تخلیه تمام مواد آلوده میان فرش
  • بعد از خارج کردن مواد آلوده با استفاده از شامپو فرش و اسفنجی نرم بر روی این فرش کشیده تا تمیز شود.
  • همچنین می‌توانید بعد از خارج کردن مواد آلوده از بخارشوی استفاده نمایید
  • برای خارج کردن ذرات می‌‌توانید فرش را از ارتفاعی آویزان کردن و به قسمت پشتی فرش ضربه وارد کنید.

فرش های شگی انواع گوناگونی دارند که یکی از جدیدترین نوع آن فرش شگی 3 بعدی است این نوع فرش‌ها که بسیار زیبا است امروزه از آن بهره زیادی می‌برند .