سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با دکوراسیون روستیک حس طبیعت زنده را به خانه ببرید

اگر خانه‌های روستایی و حال و هوای طبیعی آن‌ها را دوست دارید احتمالا از سبک دکوراسیون روستیک نیز خوشتان خواهد آمد. این سبک که بر پایه طراحی به شیوه قدیمی و استفاده از مواد خام شکل گرفته است کاملا فضایی الهام گرفته از طبیعت زنده جنگل را دارد و برای این عصر از زندگی که تکنولوژی و ابزار آلات ماشینی اطراف ما را فرا گرفته این کمبود انرژی را جبران می کند. در واقع سبک روستیک که از نظر لغوی به معنای روستا ترجمه می شود، حس ناب و طبیعی زندگی کردن در روستا را دارد هر چند که امروزه طراحان، این سبک را به خوبی با سبک‌های دیگر هماهنگ کرده اند و در کنار حفظ حس و حال آن، چیدمان‌هایی جدید از آن ارائه داده اند.

مهم‌ترین ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک

  1. صاف و براق نبودن اجزا و لوازم خانگی از ویژگی اصلی این سبک دکوراسیون است و عناصر غالبا به شکل خام و بدون پرداخت در دکوراسیون استفاده می شوند.
  2. غالب مواد اصلی این دکوراسیون را چوب‌ها و آجرها تشکیل داده اند به طوری که احتمالا دیوارهایی با آجرهای خام یا از تخته چوب‌ها در فضا به چشم می خورد و از آنجایی که چوب و آجر نقش پررنگی در این دکوراسیون دارد به همین دلیل رنگ‌های گرم و تیره مانند نارنجی، قهوه ای، کرم و آجری بر فضای کلی دکوراسیون چیره هستند.
  3. این سبک تا حد زیادی قابلیت استفاده از اشیای قدیمی را فراهم می کند، در واقع می توانید اشیای قدیمی چوبی و فلزی خود را در این دکوراسیون به نمایش بگذارید حتی در به کارگیری فلزات و شیشه در سبک روستیک سعی شده حالتی قدیمی در آن‌ها ایجاد شود.
  4. در دکوراسیون روستیک جایی برای حجم زیادی از وسایل براق و ظریف وجود ندارد.

چه چیزی این دکوراسیون را پرطرفدار کرده است؟

سبک دکوراسیون

یکی از منحصر به فرد‌ترین ویژگی‌های این سبک، نزدیکی آن به فضای روستا است که همین موضوع محبوبیت آن را بیشتر کرده است. این سبک به شما اجازه می دهد با وجودی که از طبیعت زنده دور هستید یا در آپارتمان‌ها و برج‌های بلند زندگی می کنید اما همچنان حال و هوای آن فضا را در خانه داشته باشید. سبک دکوراسیون روستیک آرامش و سبک بالی به همراه خواهد داشت که شاید در کمتر دکوراسیونی دیده شود همین موضوع توجه به این سبک را بیشتر کرده است. نکته دیگری که در جذابیت این سبک اثر گذار است استفاده از شکل خام مواد با رنگ‌های طبیعی آن است که باعث شده همه چیز به شکل طبیعی و اصیل خود دیده شود.

تلفیق دکوراسیون روستیک و ارائه ایده‌هایی نو برای دکوراسیون

هرچند که این سبک، حسی قدیمی و طبیعی دارد اما همچنان طراحان ترکیب هنرمندانه ای از این سبک با سبک‌های مدرن ایجاد کرده اند که نشان می دهد لازم نیست برای لذت بردن از سبک دکوراسیون روستیک تمام اجزا را تغییر داد بلکه این تغییر می تواند تنها در قسمتی از فضا یا با تلفیق قسمت‌های دیگر انجام شود.

  • برای داشتن دکوراسیونی روستیک تنها کافیست از تخته چوب‌های پرداخت نشده کمک بگیرید و با نصب کردن چند پایه فلزی به آن، میز ناهارخوری با این سبک داشته باشید.
  • راه دیگر برای داشتن دکوراسیون روستیک استفاده از شومینه است البته به شرطی که ظاهری ساده داشته باشد. شومینه با ترکیبی از آجر و آتش نماد طبیعت است که از ویژگی‌های اصلی این سبک محسوب می شود و می تواند با قدرت زیاد فضایی با حس طبیعی و واقعی ایجاد کند.
  • برای بیان بیشتر این دکوراسیون می توانید از پوست مصنوعی حیوانات،‌ سبد‌های حصیری، تنه درختان و … استفاده کنید.

سبک دکوراسیون روستیک در کنار سبک مینیمالیست

سبک دکوراسیون

تنها باید توجه کنید که اگر قرار است سبک دکوراسیون روستیک با سبک دیگری ادغام شود ویژگی هر دو سبک در نظر گرفته شود تا زیبایی‌های یکی باعث از بین رفتن زیبایی‌های دیگری نشود. به طور مثال اگر می خواهید این سبک را با سبک مینیمالیست ادغام کنید باید در نظر بگیرد که سبک مینیمالیست به حداقل گرایی و سادگی توجه می کند پس نباید در به کارگیری المان‌های سبک روستیک زیاده روی کنید. اصلا لازم نیست با وسیله ای اضافی فضای آزاد دکوراسیون را محدود کنید بلکه یکی از اجزای کاربردی دکوراسیون را از سبک روستیک انتخاب کنید.