سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرایی وجود فرش در دکوراسیون!

وقتی از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان می کنید دلایلی شما را مجبور به تغییر دکوراسیون و خرید دوباره بعضی از وسایل می کند یا گاهی خودتان دوست دارید در خانه جدید وسایل نو داشته باشید. گاهی ممکن است متراژ خانه جدید بزرگتر یا کوچکتر از خانه فعلی شما باشد و همین طور گاهی در حین اثاث کشی ممکن است بخشی از وسایل شما دچار آسیب شود که طبیعتا به ناچار مجبور به تعویض آن‌ها می شوید. یکی از این قبیل وسایل، معمولا فرشاست که چون باید فرش ها متناسب با ابعاد فضا انتخاب شوند ممکن است در فضای جدید کاربردی نداشته باشند به علاوه تغییر شیوه زندگی مردم از سبک سنتی به مدرن، کاربرد فرش‌ها را کاملا دگرگون کرده است و حتی این موضوع در شکل و شمایل آن‌ها نیز اثر گذاشته است. این تغییر و تحولات تا جایی پیش رفته که عده ای وجود فرش در دکوراسیون را ضروری نمی دانند اما بررسی دلایلی نشان می دهد که فرش در دکوراسیون نقش موثر و پررنگی خواهد داشت.

زیبایی بیشتر فرش در دکوراسیون

هرچند که در ابتدا بافت فرش‌ها به این منظور صورت نگرفته اما کم کم انواع فرش ماشینی و دستباف نقش بیشتری در تزئین خانه پیدا کردند. امروزه با ورود فرش در دکوراسیون ؛ رنگ‌ها، طرح، نقش و اِلمان‌هایی جدید وارد دکوراسیون می شود که می تواند سبکی جدید برای هماهنگی بین اجزای خانه ایجاد کند. این موضوع تنها یک بخش قضیه است و هر کدام از طرح‌های فرش، الهام بخش حال و هوایی متفاوت هستند و حسی جدید به فضا اضافه می کنند. از طرفی طرح و رنگ فرش می تواند بخشی از سلیقه و شخصیت شما را به نمایش بگذارد.

ایجاد حس صمیمیت

فرش به دلیل ایجاد گرما می تواند حس صمیمت و دوستی را در محیط افزایش دهد. بررسی تاثیر روانی وجود فرش نشان می دهد با ورود به خانه‌هایی که در دکوراسیونشان از فرش استفاده شده خصوصا فرش‌های بزرگتر با رنگ‌های گرم و سنتی، افراد احساس آرامش و امنیت بیشتری خواهند داشت و حتی گاهی احساس می کنند در این خانه بارها رفت و آمد کرده اند و چیز غریبه ای برای آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل اکثر طراحان داخلی، استفاده از فرش را برای چیدمان فضای ورودی پیشنهاد می کنند تا این حس گرمی و صمیمیت را به فرد تازه وارد شده القا کنند.

نقش امنیت بیشتر با حضور فرش دکوراسیون

فرش در دکوراسیون

اگر به کاربرد اصلی فرش برگردیم، نقش امنیتی بزرگی را در خانه ایفا می کند! خصوصا اگر کودک نوپا یا افراد سالمند در خانه با شما زندگی کنند. زمانی که کودکان در خانه ای با کف سرامیکی و … بازی می کنند احتمال سر خوردن وجود دارد و خب قطعا برخورد با سطحی سخت مانند سرامیک می تواند خطر آفرین باشد. استفاده از فرش در دکوراسیون به عنوان کفپوش تکمیلی، این امنیت را در فضای خانه برقرار می کند تنها باید دقت داشته باشید تا فرش‌هایی انتخاب کنید که روی سطوح سر نخورند.

پوششی برای تکمیل کف خانه

شاید این موضوع خیلی اهمیت نداشته باشد ولی فرش‌ها قابلیت پوشانندگی زیادی دارند. گاهی ممکن است بخشی از سرامیک کف لب پر شده باشد یا پارکت‌ها ترک برداشته باشند و طبیعتا تعمیر و یا تعویض کفپوش، هزینه زیادی دارد بنابراین استفاده از فرش می تواند راه حل مناسب برای این موضوع باشد.

عایق انرژی و صدا در محیط

خانه‌های امروزی شکلی متفاوت پیدا کرده اند و دیگر خبری از خانه‌های ویلایی با حیاط بزرگ نیست. چیزی که سطح شهر را پر کرده آسمان خراش‌هایی است که خیلی وقت‌ها نکات ضروری سازه‌های شهری مانند نکات امنیتی، ‌استحکام، عایق کاری و …در آن رعایت نمی شود. خیلی وقت‌ها ممکن است صدای راه رفتن همسایه طبقه بالایی را بشنوید یا هنگام بازی بچه‌ها صدای آن‌ها در فضای خانه طنین ایجاد کند، برای رفع این مشکلات، خرید فرش یکی از راه حل‌های ساده و به صرفه است به ویژه آن که خاصیت جابه‌جایی نیز دارند.

نرمی و راحتی بیشتر

از موارد دیگری که می تواند دلیلی برای انتخاب فرش در دکوراسیون باشد احساس نرمی و راحتی است که در فضا ایجاد می کند. همه ما دوست داریم زمانی که از تخت خواب بلند می شویم پای خود را روی سطحی گرم و نرم بگذاریم یا اگر دراز کشیده ایم و تلویزیون نگاه می کنیم سطح زیرمان سفت و سرد نباشد برای این منظور فرش‌ها با ضخامت و جنس نخ‌های متفاوت، پوششی گرمابخش برای کف خانه هستند.