سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیرگذاری شومینه در جذابیت دکوراسیون داخلی

با وجود سیستم‌های گرمایشی مدرن و متفاوتی که برای گرم کردن خانه‌ها وجود دارد اما همچنان شومینه به عنوان منبع گرمایی آرامش بخش، مورد استفاده قرار می گیرد. شومینه‌ها در گذشته بیشتر عهده دار گرم کردن فضا بودند اما امروزه کارکرد آن‌ها بیشتر جنبه تزئینی در دکوراسیون پیدا کرده است. این عنصر دکوراسیون که در کنار زیبایی، فضا را هم گرم می کند محبوبیت زیادی پیدا کرده به طوری که تولیدکنندگان را وا داشته تا مقارن با پیشرفت تکنولوژی سبک‌هایی متفاوت و مدرنی از آن ارائه دهند و از این رو، شومینه‌های متفاوتی از جمله برقی و الکلی و … نیز به وجود آمده اند که با ویژگی‌هایی متفاوت از شومینه‌های سنتی گازی زینت بخش خانه شما هستند. با وجود اینکه شومینه‌ها به تنهایی می توانند تحولی بزرگ و چشم گیر در فضا ایجاد کنند اما می توانیم با ‌‌ترفندهایی از آن‌ها زیبا‌‌تر و جذاب‌‌تر در دکوراسیون به کار ببریم.

در کنار شومینه ، از تزئینات ودکوری‌ها استفاده کنید

یکی از راه‌های موثری که برای تغییر دکوراسیون و زیبایی آن استفاده می شود تزئین شومینه است. منظور از این تزیین، به کارگیری عناصری متفاوت در ظاهر شومینه برای جذاب‌‌تر کردن آن است به طور مثال می توانید:

  1. از آجر‌های نسوز و رنگی برای دکور شومینه استفاده کنید.
  2. به کمک یک آینه یا یک قاب عکس فضای خالی بالای شومینه را پر کنید.
  3. گلدان‌ها و مجسمه‌ها، بهترین وسیله برای زیبا کردن شومینه‌ها هستند که می توانید آن‌ها را با بافت ظاهری شومینه هماهنگ کنید به طور مثال اگر از مجسمه‌های مسی استفاده می کنید، برای بنای شومینه نیز از رنگ مسی کمک بگیرید.
  4. شومینه‌های کار شده با سنگ نیز یکی از انواع محبوب شومینه‌هاست که به راحتی می توان آن‌ها را با کفپوش خانه هماهنگ کرد از طرفی سنگ‌ها در دید بیننده فضایی لوکس و مجلل ایجاد می کنند اما در فضاهای صمیمی آجر و یا چوب می تواند زیبایی بیشتری به فضا دهد.

شومینه را از دکوراسیون حذف نکنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هر دلیلی دیگر نخواهید از شومینه خود استفاده کنید یا اصلا شومینه شما دچار مشکل شده و قابل استفاده نباشد در این صورت اگر جزء شومینه‌های گازی سنتی باشد راهی برای جا به جایی آن ندارید اما جای نگرانی نیست. به راحتی و با چند تغییر کوچک می توانید از فضای داخلی آن‌ها بهترین بهره را ببرید. استفاده از این فضا به عنوان کتابخانه و با به کارگیری چند قفسه کوچک، امکان پذیر خواهد بود که می توانید روی همین قفسه‌ها گلدان‌های گل قرار دهید و باغچه ای سبز برای خود درست کنید. شمع‌های دکوری، ظروف عتیقه،‌ مجسمه‌ها و … نیز می توانند در این فضا زیبایی خود را نمایان کنند و حتی برای جلوه بیشتر می توانید از‌ هالوژن‌های کوچک برای داخل آن استفاده کنید.

شومینه را با سایر اجزای دکوراسیون ‌‌ترکیب کنید

شومینه

یکی از ایده‌های جالب‌‌؛ ترکیب شومینه با اجزای دیگر در دکوراسیون است. در این مورد می توانید از کتابخانه‌ها کمک بگیرید و کلا فضای بالای شومینه را با کتابخانه تزیین کنید. همین طور استفاده از این عضو دکوراسیون در اپن آشپزخانه و یا‌‌ ترکیب آن با میز ناهار خوری می تواند از ایده‌های جالب و قابل توجه باشد. در ‌‌ترکیب شومینه‌ها باید دقت کنید تا حتی الامکان از ایجاد خطر جلوگیری کنید و اگر در فضایی می خواهید تنها از جنبه تزیینی شومینه‌ها استفاده کنید می توانید به سراغ شومینه‌های LCD، برقی و یا الکلی بروید.

از شومینه‌ها برای پنهان کردن ستون‌ها کمک بگیرید

شومینه

اگر خانه شما قناصی دارد یا دیوارها فرورفتگی دارند و یا حتی ستون‌ها بیش از اندازه در دید قرار دارند برای رفع آن‌ها می توانید از شومینه استفاده کنید و این نقص ظاهری را به کمک آن‌ها پنهان کنید. کافیست این فضاها را در پشت شومینه قرار دهید یا به عنوان تکیه گاهی در ساخت شومینه از آن‌ها استفاده کنید.

شومینه، عنصری برای جدا کردن فضا

یکی دیگر از ایده‌های جالب، استفاده از شومینه برای تفکیک فضا است. در سالن‌های بزرگ می توانید از شومینه‌ها برای جدا کردن فضا استفاده کنید و کارایی محیط را بیشتر کنید چون در این صورت می توانید هر قسمت را به نوعی از چیدمان و دکوراسیون اختصاص دهید. برای این نوع دکوراسیون بهتر است از شومینه‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد استفاده کنید تا به خوبی فضای شما را مجزا کند. شومینه‌های گازی یکی از گزینه‌های مناسب برای این کار هستند.

به کمک شومینه؛ نقطه کانونی ایجاد کنید!

شومینه

قدرت شومینه‌ها در ایجاد زیبایی دکوراسیون بسیار زیاد است و به کمک آن می توانید نقطه کانونی در فضا ایجاد کنید تا به محض ورود در دید مخاطب جلب توجه کند. در واقع استفاده از نقطه کانونی در دکوراسیون باعث ایجاد همگرایی در فضا می شود که این ویژگی می تواند با تغییر رنگ، بافت و برجسته کردن المان‌های محیط ایجاد می شود. برای این کار لازم است شومینه را با کمی تغییر ظاهر، برجسته‌‌تر کنید و آن را به مرکز توجه دکوراسیون تبدیل کنید استفاده از مبلمان در اطراف و یا به موازات شومینه این حس را ایجاد می کند اما بستگی به ویژگی‌های اجزای دکوراسیون شما، این نقطه کانونی قابل تغییر است و می تواند از شومینه به عنصری دیگر انتقال پیدا کند.