سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیونی ماهرانه با وسایل کهنه در سبک “شبی شیک”

هر دکوراسیونی المان‌های خاص خود را دارد و بسته به ویژگی افراد در خلق و خوی آن‌ها تاثیر گذار است. یکی از سبک‌های جالب در مدل دکوراسیون داخلی سبک “شبی شیک _ shabby chic” است. نام این سبک که در لغت به معنای “کهنه شیک” است شاید خیلی از نظر معنا قابل قبول نباشد چون لغت “شبی _ shabby” یادآور وسایل کهنه و مندرس است اما در عین حال قرار است در دکوراسیون نمایی شیک داشته باشد.

اصالت چیدمان شبی شیک از کجاست؟!

این دکوراسیون که شروع آن از کشور انگلستان بوده است برخلاف مبلمان سلطنتی و لوکس بر پایه بازسازی اشیا قدیمی عمل می کند. این سبک، ظاهری ظریف و رمانتیک دارد که اگر المان‌های زنانه را از آن حذف کنیم سبکی مردانه خواهیم داشت که بی شباهت به سبک روستیک نخواهد بود. وسایلی که در این دکوراسیون‌ها بیشتر استفاده می شوند معمولا کهنه هستند که با چند لایه رنگ روی آن‌ها پوشیده شده است اما همچنان کهنگی وسایل از پشت رنگ‌ها دیده می شود در واقع وسایل به طرزی ظریف و ماهرانه آراسته می شوند اما هویت اصلی خود را از دست نمی دهند. حتی در بعضی از طراحی‌ها، وسایل مخصوصا به سبکی قدیمی رنگ می شوند و روی آن‌ها از نقاشی‌های قدیمی و رنگ و رو رفته استفاده می شود تا احساس قدمتی طولانی در آن‌ها ایجاد کند.  

طیف رنگی به کار رفته در مدل دکوراسیون شبی شیک

مدل دکوراسیون

این مدل دکوراسیون با قدرت زیاد بر رنگ‌های روشن و ملایم تمرکز دارد و تقریبا هیچ رنگ تند و غلیظی در فضا دیده نمی شود. رنگ‌های سفید، کرم، صورتی ملایم، آبی ملایم و … بهترین رنگ‌ها برای کاربرد در این فضا هستند، که در این میان انتخاب رنگ‌های خنثی با سادگی و تناژ رنگی ملایم به عنوان رنگ زمینه برای دیوار‌ها و کفپوش‌ها بسیار مناسب هستند. چیزی که این سبک را متمایز می کند همین رنگ‌های آبرنگی ملایم و مات است که به کمک آن‌ها، فضا حسی عمیق و آرام پیدا می کند و اگر کمی از دکوری‌های ظریف و زنانه استفاده شود فضا کاملا رمانتیک خواهد شد.

اجزای اصلی در مدل دکوراسیون شبی شیک

رنگ‌ها در واقع اصلی‌‌ترین جزء در این دکوراسیون‌ها هستند که با طیف ملایم حسی آرام به همراه دارند، همین طور استفاده از چوب در این مدل دکوراسیون می تواند حس قدیمی و مندرس بودن را به همراه بیاورد که البته در این سبک، لازم است عناصر چوبی با رنگ‌های ملایم پوشیده شوند. یکی دیگر از وسایلی که برای داشتن این نوع دکوراسیون به شما کمک می کند آینه‌هایی با قاب‌های کهنه نما است. آینه‌ها با انعکاس فضا ویژگی‌های بصری را افزایش می دهند و حس بیشتری به محیط القا می کنند.

مدل دکوراسیون

اگر می خواهید از فرش استفاده کنید برای کف خانه‌هایی با این دکوراسیون، فرش‌های وینتیج با زمینه روشن بهترین انتخاب هستند. این فرش‌ها با ظاهری کهنه اصالت زیادی دارند و در کنار اجزای دیگر دکوراسیون مانند یک عتیقه می درخشند. برای استفاده از اکسسوری‌ها باید دقت لازم را داشته باشید تا باعث بر هم زدن فضا نشوید برای این کار می توانید از وسایلی با رنگ‌های پاستلی کمک بگیرید رنگ‌هایی که براق نباشند و از طیف کمرنگ‌‌تری انتخاب شده باشند. البته برای استفاده از وسایل براق، ممنوعیتی در کار نیست اما نباید در استفاده از آن‌ها افراط کنید تا در دکوراسیون شما غالب شوند چون اصولا اشیای براق‌‌تر همه چیز را مدرن و امروزی نشان می دهند.

ظرافت در اجزای این چیدمان حرف اول را می زند

این مدل دکوراسیون که از سبک‌های قدیمی‌‌تر فرانسوی و سوئدی الهام گرفته است ظاهری کاملا ظریف دارد و معمولا اشیا به شکلی کوچکتر و با المان‌های ریز در آن قرار می گیرند. در واقع این سبک بیشتر از این که به کلیات اهمیت دهد توجه به جزئیات را در الویت قرار داده است. استفاده از دستمال‌های کوچک گلدوزی شده، کوسن‌ها، مجسمه‌های کوچک، قاب عکس‌های کوچک و … همه از ویژگی‌های منحصر به فرد این دکوراسیون است. درست است که المان‌های ظریف و زنانه در این سبک بیشتر دیده می شود اما اساس سبک شبی شیک بر پایه قدیمی بودن شکل گرفته است.